INŠPIRATÍVNE FASÁDY: LOUIS VUITTON

4.11.2018 │ Slávna značka Louis Vuitton je známa svojou kvalitou a luxusom vo svete módy. Prezentuje sa nielen špičkovými produktmi, ale hľadí na všetky smery, dotvára a predstavuje svoj imidž v kompaktnom celku. Jednou súčasťou imidžu značky  je dizajn a architektúra predajní. Na prvý pohľad dokážete zistiť, že sa jedná o exkluzívnu spoločnosť.
 
↓ Nagoya Fasáda podľa návrhu architektov z Nagaishi Architecture odráža japonské umenie darčekového balenia. Možno v tom vidieť aj symboliku atraktívne zabaleného luxusného darčeka v podobe produktov Louis Vuitton. Dizajn fasády spočíva zo stočených, vertikálne usporiadaných hliníkových tyčí, ktoré sú vložené medzi sklenené steny. Hra slnečných lúčov pri dopade na fasádu vytvára efekty, ktoré sú počas noci vystriedané jej osvetlením.
 
 
 
↓ Tokio Novým dizajnom fasády obchodu Louis Vuitton v časti Ginza v Tokiu bolo poverené japonské štúdio Aoki Jun and Associates. Inšpiráciu hľadali v histórii Ginzy, známej pre svoj Art Deco dizajn. Architekti navrhli hliníkovú škrupinovú fasádu s opakovaním motívu, ktorý je určený k referencii značky Louis Vuitton a zároveň odkazom na štýl Art Deco, pričom je konštrukcia kotvená na už existujúcu budovu. Pre pôsobivý dizajn bola použitá perleťová fuoro-polymérová farba zabezpečujúca okrem estetickej stránky aj trvanlivosť. Denné svetlo dodáva fasáde rôzne výrazy, ktoré sa menia aj počas noci pomocou LED osvetlenia vsadeného do perforovanej fasády.
 

 

↓ Florida Celistvá fasáda obchodu Louis Vuitton v Miami na Floride bez viditeľných spojov bola docielená použitím kombinácie plochých a tvarovaných Ductal®UHPC panelov o hrúbke 25 mm. Výrobca vytvoril dva odlišné vzory k napodobeniu ikonických kvetov hviezdicového tvaru značky Louis Vuitton. V spolupráci s architektmi z Atmosphere Design Group vznikla ľahká, tenká a trvácna fasáda vysokej kvality s odolnosťou voči silným vetrom či pre Floridu častých hurikánom.
 
 
 
↓ Kanún Cieľom drevenej fasády bola simulácia charakteristického vzoru produktov značky. Náročný dizajn potreboval splniť vysoký štandard kvality nielen vzhľadom na atraktívny estetický vzhľad, ale tiež na konštrukčné požiadavky, špecifi cké pre Kankún, kde sú časté tornáda, vysoká vlhkosť a poveternostné podmienky. Hlavnými atribútmi tohto projektu boli stabilita, odolnosť, ochrana proti termitom a hmyzu, odolnosť proti UV žiareniu.
 

 

↓ Santiago Obchod prestížnej značky v Santiagu v Čile navrhol architekt Jose-Carlos Valdivia de Los Ríos a mexický architekt Gustavo Carmona. Tak ako v Kankúne, aj pri tomto projekte fasády fi gurovala fi rma Accoya. Najväčšou výzvou bolo navrhnúť nový dizajn symbolu Louis Vuitton a transformovať ho do fasády z dreva.

 

↓ Šanghaj Pôsobivá fasáda sa nachádza pri vchode do nákupného centra Plaza 66 v Šanghaji. Návrh tímu Louis Vuitton Architecture department interpretuje drevené paravány, ktoré jemne fi ltrujú svetlo ako v tradičnej čínskej záhrade a využíva kov a sklo k integrovaniu spleti bielych kvetov. Žiarivá fasáda sa tiahne až k hornej časti budovy, aby umožnila vytvoriť „zvislú záhradu“ cez tri podlažia. V centre pulzujúceho mesta tak bola vytvorená záhrada svetla, ktorá sa otvára do ulice a víta svojich návštevníkov.
 
 
AUTOR: BK
FOTO: LV
"Premýšľam o architektúre celý čas. To je problém, ale ja budem vždy takáto.  Je to môj sen."
Zaha Hadid
Architektka

Magazín Trendy bývanie je dynamický magazín, ktorý vás prostredníctvom exkluzívnych fotografií a pútavého obsahu pripraveného v spolupráci s erudovanými odborníkmi prevedie nadčasovým interiérovým dizajnom, svetovou i domácou architektúrou, ekologickým bývaním, najnovšími stavebnými technológiami a najhorúcejšími trendmi.

Buďte neustále informovaní a objednajte si aktuálne vydanie, ročné predplatné, jeho elektronickú verziu alebo si zaobstarajte staršie čísla za zvýhodnenú cenu!