Figuríny v predajniach ovplyvňujú nákupné správanie zákazníkov

V maloobchodných predajniach s oblečením je nutné, aby bol bol tovar prezentovaný spôsobom, ktorý ihneď zaujme. Príťažlivosť upúta pozornosť zákazníkov a môže ich presvedčiť, aby si kúpili novú krásnu bundu alebo kostým. Použitie figurín je skvelý nástroj na podporu predaja.

Figuríny v predajniach ovplyvňujú nákupné správanie zákazníkov
(zdroj: Freepik.com)

Figurína je nástroj na podporu predaja

Skúsme sa na to pozrieť z pohľadu zákazníka. Povedzme, že pani Alena hľadá inšpiráciu na nový zimný outfit. Prechádza námestím či nákupným centrom a sleduje výklady obchodov. Natrafí na dva, z výkladov ktorých sa vyníma nová zimná kolekcia. Rozdiel je v tom, že jeden obchod využil na prezentáciu kúskov oblečenia figuríny a druhý ich klasicky vystavil na vešiakoch. Čo myslíte, ktorý spôsob upúta Alenu viac?

Samozrejme, že prvý. Busty a figuríny nevidíme v butikoch len tak, pre nič za nič. Lesklá figurína so štíhlym pásom, dlhými nohami a chic outfitom láka každého nahliadnuť do obchodu. Zákazníkom sa nakupuje jednoduchšie, ak vedia, ako vyzerá oblečenie priamo na postave a ako spolu ladia jednotlivé kúsky.

Existuje niekoľko možností, ako propagovať značku, novú kolekciu a podporiť predaj. Figurína na šaty či oblek predstavuje efektívny spôsob, ako vyvolať v potenciálnych zákazníkoch emócie a prilákať ich do predajne. Vizuálny merchandising je dôležitým nástrojom maloobchodného podnikania. Obchodníci vystavia svoje najlepšie kúsky, ktoré pritiahnu pozornosť!

Nejde len o ukážku oblečenia

Figuríny zákazníkom tiež umožnia porozumieť produktu a jeho účelu. Každá príležitosť vyžaduje iné oblečenie – športový outfit do posilňovne, spoločenské šaty na ples, či casual look do práce alebo školy. Zákazník si tak lepšie predstaví, ako jednotlivé kusy oblečenia skombinovať, aby spolu ladili a plnili svoj účel.

Figuríny v predajniach ovplyvňujú nákupné správanie zákazníkov
(zdroj: unsplash.com)

Pri výbere zvážte niekoľko bodov

V prvom rade by figuríny a busty nemali byť ťažké, pretože to zamestnancom skomplikuje ich prezliekanie a styling. Je to nepraktické najmä vtedy, keď sa v obchode často menia kolekcie. Ďalej sa treba zamerať na tvar a veľkosť – oblečenie musí na figuríne dobre sedieť. No a nakoniec je dôležitý bod, ktorý je určite jasný každému predajcovi. Snažte sa vystavovať oblečenie, ktoré je v súlade s aktuálnymi módnymi trendmi a ročným obdobím.

Pomáhajú predať nielen oblečenie, ale aj doplnky

Vďaka figurínam môžete podporiť predaj aj iného tovaru, ako sú slnečné okuliare, bižutéria, rukavice, náramky, kabelky a všetky doplnky, ktoré šaty pekne oživia. Pokiaľ však nepredávate oblečenie, ale len doplnky či spodnú bielizeň, budú vám stačiť spomínané busty, torzá alebo rôzne časti tela. Nie vždy je potrebné zaobstarať si celú figurínu.

Ak chcete, aby váš maloobchod rástol, pridajte produktom hodnotu a vyberte si z ponuky kvalitných figurín na www.medcom.sk.

Komerčný článok